У Канаді великі компанії купують дрібні магазини з продажу канабісу
За останній час у Канаді почастішали випадки, коли власники невеликих кофішопів продають свої магазини великим корпораціям.
Ліза Бігіоні з Онтаріо отримала ліцензію, а потім підписала контракт з організацією Choom. Партнер допоміг бізнесвумен у відкритті кофішопа. Через рік вона продала торгову точку за 4 млн $, причому одну половину отримала в готівковій формі, а іншу — у вигляді акцій. Тепер Ліза планує інвестувати отримані гроші в розкрутку власної мережі магазинів з продажу канабісу.
Уряд Онтаріо визначив власника ліцензії за результатами лотереї. Дозвіл на продаж марихуани заборонено передавати третім особам, зате можна продати сам магазин. Разом з торговою точкою новий власник отримує ліцензію.
Продаж торгових закладів дозволили лише у грудні 2019 року. Сьогодні важко сказати, скільки магазинів перейшли в руки інших компаній. Наприклад, бренд Fire and Flower обзавівся двома торговими точками в Оттаві та Садбері, а організація High Tide відкрила стільки ж магазинів в Садбері та Гамільтоні.
Логіку первинних власників ліцензії можна зрозуміти. Вони отримують від продажу мільйони доларів та позбавляються від проблем, пов'язаних з веденням бізнесу в незнайомій галузі. Світовим брендам теж вигідна така схема, оскільки вони отримують у розпорядження готовий до використання торговий об'єкт. Наприклад, компанія Tokyo Smoke придбала кофішоп у Лондоні у Крістофера Комрі. Представники організації зазначили, що ребрендинг тривав лічені тижні, проте магазин не працював всього один день.
При цьому не всі переможці лотерей поспішають продавати ліцензії. Власник фірми Hunny Pot Cannabis захотів особисто вести свою діяльність. Але він зізнався, що після оголошення результатів лотереї вимкнув телефон, який розривався від дзвінків великих компаній. Ханне Гавро не побоявся вести бізнес в новій для нього сфері. Він почав з одного магазину в Торонто, а згодом відкрив ще 5 точок в різних провінціях Канади без залучення великих інвестицій.